The Emperor's Palace
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

The Emperor's Palace

The forum for everyone that consider themselves friends of Emperor Montezuma, to discuss everything between heaven and earth (and whatever else you may have in mind)
 
HomePortalSearchLatest imagesRegisterLog in

 

 Movies vs. TV shows

Go down 
5 posters
AuthorMessage
Zinet
Clan Chief
Clan Chief



Posts : 20
Join date : 2007-09-07

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeFri Sep 07, 2007 9:25 pm

TV serier tar meir og meir innpå filmer for tia. Mest pga at dei fleste serier tør å gå nye veier mens film selskap lager oppfølgere og kjører safe. Sjølv har eg ca 5-7 dvd filmer som eg har kjøpt men aldri sett fordi filmer rett og slett er litt kjedelig. 2 timer så er det ferdig mens tv serier varer i fleire år, og er delt opp i passe lengder. Så TV serier er definitivt etter mi meining klart bedre enn filmer på dei fleste måter. Eller ka seier dokke!?
Back to top Go down
Montezuma
Grand Emperor
Grand Emperor
Montezuma


Posts : 246
Join date : 2007-09-06
Age : 36
Location : The Royal Imperial Palace

Character sheet
Personal Trait: Omnipotent
Society Status: Ruler of the world
Slogan: Obey me, for I am thy Emperor!

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeFri Sep 07, 2007 9:44 pm

Det stemmer nok at TV-serier tar mer og mer innpå filmer i kvalitet og innhold. Før var tross alt TV-serier nærmest synonymt til drama-serier, men de siste årene har flere og flere satset på å lage et fluster av forskjellige typer serier. Derimot er jeg uenig at TV-serier er SÅ mye bedre enn filmer.

Zinet wrote:
Mest pga at dei fleste serier tør å gå nye veier mens film selskap lager oppfølgere og kjører safe. Sjølv har eg ca 5-7 dvd filmer som eg har kjøpt men aldri sett fordi filmer rett og slett er litt kjedelig

Er uenig her. At filmer ikke går nye veier synes jeg er helt feil, tvert imot går de nye veier hele tiden spør du meg. Er bare et fåtall som ikke tør å satse.

Jeg vil si hovedforskjellen på de to mediumene er at mens filmer er begrenset til en viss tid, er ikke TV-serier det på samme måte. Derimot gjør det at filmskapere må kunne klare å konsentrere historien sin inn på en passende og naturligvis tidsriktig måte for oss seere - en krevende oppgave. Jeg vil nesten si mer krevende enn hva man må i TV-serier.
Du nevner oppfølgere som om det er et problem kun knyttet til filmer. Vel, det er det ikke. TV-serier har akkurat de samme "ambisjonsproblemene". Det virker av og til som produsenter ikke vet når de skal gi seg med en serie, slik som mange har hevdet er tilfellet med henholdsvis "Prison Break", "Lost" og mange flere. Ofte (spør du meg) kan en verdig slutt for en gang skyld være godt nok, ikke bare lage flere sesonger fordi man kan tjene på det.
Det er i alle fall min mening Cool
Back to top Go down
https://famousthomas.forumotion.com
Xpnz
Baron
Baron
Xpnz


Posts : 186
Join date : 2007-09-06
Age : 33
Location : In my godly chair or divine bed

Character sheet
Personal Trait: Too lazy for his own good
Society Status: On top of the world!
Slogan: Do nothing, gain everything!

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeFri Sep 07, 2007 10:23 pm

Zinet wrote:
Mest pga at dei fleste serier tør å gå nye veier mens film selskap lager oppfølgere og kjører safe. Sjølv har eg ca 5-7 dvd filmer som eg har kjøpt men aldri sett fordi filmer rett og slett er litt kjedelig

Er uenig her. At filmer ikke går nye veier synes jeg er helt feil, tvert imot går de nye veier hele tiden spør du meg. Er bare et fåtall som ikke tør å satse. [/quote]

*KREMT*

Rush Hour 3
Shrek 3
Pirates of the Caribbean 3
Ice Age 2
Indiana Jones 4 (!!)

Og med litt meir reasearch så fortsetter nok liste litt til og. Istid 2 og Indiana Jones er kanskje litt langt bak og fram i tid men det er VELDIG mangen oppgølgere no for tida... Ja det er nye og satsande filmer, det er det. Men dei fleste (ikkje alle!) er ganske så halvgjorte og puslete i mi meining
Back to top Go down
http://www.sau.no
skogmannen
Baron
Baron
skogmannen


Posts : 129
Join date : 2007-09-06
Age : 36
Location : far up your ARSE

Character sheet
Personal Trait: Vocabulary heavily infected by WoW
Society Status: Leader of Molvania
Slogan: Svein is a fool

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeFri Sep 07, 2007 10:32 pm

beste tv serier ever er "Days of our lives", som går på tv3.. skipper skolen for å se på det liksom.

men enig, ser heller serier enn filmer for tida.. grunnen derimot er eg ikkje sikker på
Back to top Go down
Xpnz
Baron
Baron
Xpnz


Posts : 186
Join date : 2007-09-06
Age : 33
Location : In my godly chair or divine bed

Character sheet
Personal Trait: Too lazy for his own good
Society Status: On top of the world!
Slogan: Do nothing, gain everything!

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeSat Sep 08, 2007 12:40 am

grunnen min er enkelt og greit at tv serier er det mykje beire innhold i mindre doser over lengre tid. filmer er så lange å begynne på og litt kjedelig å bruke så lang tid på. tv-serier derimot er som sagt mykje beire handlinger osv (ikkje alltid) fordelt i mindre og meir passande doser for min del over lengre tid.
Back to top Go down
http://www.sau.no
Montezuma
Grand Emperor
Grand Emperor
Montezuma


Posts : 246
Join date : 2007-09-06
Age : 36
Location : The Royal Imperial Palace

Character sheet
Personal Trait: Omnipotent
Society Status: Ruler of the world
Slogan: Obey me, for I am thy Emperor!

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeSat Sep 08, 2007 2:34 am

Greit, greit, så kommer det uendelig mange oppfølgere til filmer. Og greit, mye er halvgjort. Jeg prøver ikke å si at filmer er så mye bedre enn TV-serier for det er de ikke. Det jeg mener er at TV-serier har sine problemer de også - at oppfølgere lages (som ofte strengt tatt burde vært unngått) skjer vissnok også i TV-serier verdenen. Jeg mener de to mediene begge kan nytes like godt, på ulik måte. Men personlig, de største øyeblikkene jeg har hatt ved de to har i hovedsak vært med filmer.
Back to top Go down
https://famousthomas.forumotion.com
Xpnz
Baron
Baron
Xpnz


Posts : 186
Join date : 2007-09-06
Age : 33
Location : In my godly chair or divine bed

Character sheet
Personal Trait: Too lazy for his own good
Society Status: On top of the world!
Slogan: Do nothing, gain everything!

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeSat Sep 08, 2007 1:17 pm

Montezuma wrote:
Det jeg mener er at TV-serier har sine problemer de også - at oppfølgere lages (som ofte strengt tatt burde vært unngått) skjer vissnok også i TV-serier verdenen.

ja det skjer. og det er synd. Men som Prison Break sesong 2 f.eks så syns eg den klarte seg relativt bra, og Lost var jo bestemt 100 episoder fra begynnelsen av. Men ja det er mangen serier som kjemer med nye sesonger berre for å tjene peng. The O.C. er et glimrande eksempel på det

Men så er det og mangen glimrande serier som og blir kansellert.
-Deadwood
-Rome
-Jericho (fornya ja men skulle bli kansellert)
Back to top Go down
http://www.sau.no
keshir
Clan Chief
Clan Chief
keshir


Posts : 36
Join date : 2007-09-09
Location : on holyday in my mind

Character sheet
Personal Trait: Thinks he is a step more badass than Chuck Norris
Society Status: Milkman
Slogan: If you can’t dazzle with brilliance, baffle with bullshit

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeSun Sep 09, 2007 11:23 pm

Men vist du ser "days of our lives" så burde du egentli henge deg, shame on you.(går den fortsatt?).
Men Kan noen av dere nevne en tv-serie som har bedre effekta enn de beste filmane. Filmer har fortsatt bedre effekta som er veldig ++++++++
Tv seriar sin eneste + er at plottet kan vare og forandre seg over lenger tid. da mener eg ikkje de idiotiske tv seriane som ikkje henge samen men som er forskjellige fra ep. til ep.
Back to top Go down
skogmannen
Baron
Baron
skogmannen


Posts : 129
Join date : 2007-09-06
Age : 36
Location : far up your ARSE

Character sheet
Personal Trait: Vocabulary heavily infected by WoW
Society Status: Leader of Molvania
Slogan: Svein is a fool

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeMon Sep 10, 2007 2:30 am

dude! days of our lives er jo konge... men herregud, snakk om å trekke ut episodane.. så sånn sett suger den i motsetning til dagens serier.
Back to top Go down
keshir
Clan Chief
Clan Chief
keshir


Posts : 36
Join date : 2007-09-09
Location : on holyday in my mind

Character sheet
Personal Trait: Thinks he is a step more badass than Chuck Norris
Society Status: Milkman
Slogan: If you can’t dazzle with brilliance, baffle with bullshit

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeMon Sep 10, 2007 3:28 pm

"Days of our life" er det som taler best for at film er bedre en seriar. I drama filma så varer torturen i det minste bere rundt ca. 2 tima. eg såg når eg gjekk på barne skulen "day of our life"(som kan bli brukt som argument kor eg har fått alle de psycho sidene) og vist days of our life går fortsatt så, herregud, har torturen strekt seg over flere år. Med andre ord så er eg veldig mot drama seria, for dei som ikkje forsto det
Back to top Go down
Xpnz
Baron
Baron
Xpnz


Posts : 186
Join date : 2007-09-06
Age : 33
Location : In my godly chair or divine bed

Character sheet
Personal Trait: Too lazy for his own good
Society Status: On top of the world!
Slogan: Do nothing, gain everything!

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeMon Sep 10, 2007 7:43 pm

du her rett i det keshir. filmane har enda mykje beire effekta enn TV-Seriane. Det syns eg personlig er en bra ting
Back to top Go down
http://www.sau.no
skogmannen
Baron
Baron
skogmannen


Posts : 129
Join date : 2007-09-06
Age : 36
Location : far up your ARSE

Character sheet
Personal Trait: Vocabulary heavily infected by WoW
Society Status: Leader of Molvania
Slogan: Svein is a fool

Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitimeMon Sep 10, 2007 7:58 pm

er nesten eneste grunnen til at vi ser action filmer for tida.
Back to top Go down
Sponsored content





Movies vs. TV shows Empty
PostSubject: Re: Movies vs. TV shows   Movies vs. TV shows Icon_minitime

Back to top Go down
 
Movies vs. TV shows
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» TV-Shows

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
The Emperor's Palace :: Entertainment :: TV-shows-
Jump to: